砍卫生教育拨款却耗8亿买解码器,倪可敏炮轰国阵挥霍浪费人民血汗。

砍卫生教育拨款却耗8亿买解码器
倪可敏炮轰国阵挥霍浪费人民血汗

(太平 13 日讯)

霹雳州行动党主席倪可敏今日炮轰国阵胡乱挥霍人民血汗,在国家负债累累的情況下竟然动用8亿4300万令吉购买420万架电视机解码器,执政完全不顾民间疾苦,劳民伤财!

也是太平区囯会议员的倪可敏指出,今年我囯财政赤字已经逼近500亿令吉大关,为了弥补财政赤字,国阵政府不但削減国立大学三分一的拨款,大砍卫生医疗拔款、也废除各种民生冿贴,国家财政捉襟见肘、人民福利首当其冲。

用户须另耗8亿安裝费

倪可敏今日批评首相纳吉宣布政府将耗资8亿3千400万令吉购买420万电视解码器贈送与领取一马援助金的家庭,每架解码器要价199令吉,用户自己还须另付180令吉安装费,整个购买与安裝电视解码器的费用高达16亿令吉!

倪可敏说,政府宣称没有钱,到现在还拖欠华小今年的5000万拨款,可是政府却拨款去买解码器,这对华社是一大讽刺。

太平行动党备战大选交流会

倪可敏指出,8亿3400万可以用来兴建27800间房屋于无家可归的穷人,可是国阵却选择挥霍人民血汗,作法令人不满与失望。

倪可敏今日出席该党太平联委会主办的大年备战交流会后发表文告如是表示。大约近百名支部领䄂出席此项交流会,出席者包括后廊州议员廖泰义、保阁亚三州议员郑国霖、太平联委会主席许荣联、署理主席刘长一及秘书王星元等,大家士气高昂。

(图)1 & 2 : 倪可敏炮轰政府挥霍愈8亿购买解码器,显示国阵不顾民间疾苦。
( 图)3 :太平行动党領袖集体出席大选备战交流会。左起郑国霖、许荣联、倪可敏、廖泰义及王星元。

PANAS! BERAPI Najib kena dengan Tun Mahathir! DEDAK Perompak Bugis!

(12-6-2017)

PANAS! BERAPI Najib kena dengan Tun Mahathir! DEDAK Perompak Bugis!

Tun Mahathir ajak Gen Y mengundi, singkir ‘kerajaan kleptokrat’ Najib

KUALA LUMPUR, 24 MEI: ‘Semuanya sama’. Mungkin itu tanggapan sebahagian rakyat Malaysia khususnya golongan muda atau Gen Y terhadap politik.

Akibatnya, sebahagiannya mengambil keputusan memilih untuk tidak mengundi kerana berasakan politik itu membosankan.

Namun, keputusan untuk tidak mengundi hanya boleh menyebabkan situasi ekonomi dan politik negara menjadi mundur dan tidak stabil.

“Najib boleh menang bukan kerana rakyat sokong dia. Najib boleh menang kerana rakyat sudah bosan dan “sinikal” terhadap politik.

“Bosan! Mereka tidak undi. Tak undi samalah dengan undi Najib. Najib menang; semua kalah,” kata mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir dalam tulisannya di blog beliau baru-baru ini.

Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu menegaskan, perubahan dalam negara ini hanya boleh tercapai dengan gandingan orang muda dan ‘lama’.

Oleh yang demikian, penglibatan golongan muda atau Gen Y dalam politik amat penting demi masa depan negara yang lebih baik.

“Untuk kemenangan gandingan antara tua dan muda diperlukan. Yang tua mesti faham pemikiran yang muda. Yang muda mesti ambil kira keusangan minda yang tua dengan perjuangan lama mereka,” kata Dr Mahathir lagi.

Menurut beliau, tanpa penglibatan golongan muda, kerajaan Barisan Nasional (BN) akan terus menang.

“Yang tua akan undi – undi untuk muka lama – undi untuk perjuangan yang lama.

“Tetapi undi yang tua sahaja tidak mencukupi. Bermakna mereka akan kalah. Bermakna penerima dedak akan menang. Bermakna cash akan terus jadi King,” katanya lagi. –Roketkini.com

Melayu-UMNO patut bimbang kalau Najib kekal PM – Tun Mahathir

KUALA LUMPUR, 3 MEI: UMNO dan orang Melayu sepatutnya bimbang apabila Datuk Seri Najib Razak kekal sebagai Perdana Menteri, dab bukannya jika Lim Kit Siang mengambil alih jawatan tersebut.

Kenyataan tersebut dibuat mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad di blognya hari ini.

“Rekod Najib sebagai Perdana Menteri bukanlah sesuatu yang boleh dibanggakan oleh rakyat Malaysia, terutama orang Melayu.

“Sebaliknya rekod DAP di Pulau Pinang tidak seburuk Kerajaan BN di pusat,” ujar Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu.

Menurut beliau kenyataan Najib bahawa Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang akan menjadi Perdana Menteri sekiranya UMNO tewas dalam pilihanraya akan datang adalah tidak berasas sama sekali.

“Kepimpinan DAP tidak pernah tuntut jawatan Perdana Menteri atau Timbalan Perdana Menteri.

“Dari 222 kerusi parlimen hanya 52 sahaja yang mempunyai majoriti Cina. Untuk mendiri Kerajaan DAP perlu miliki lebih daripada 111 kerusi. Jelaslah DAP tidak memiliki cukup kerusi,” jelas beliau.

Sebaliknya ujar Tun Mahathir, Najib Razak sendiri yang telah membuat perjanjian ketenteraan dengan China.

“Kemenangan Najib dan UMNO akan mengikat Malaysia dengan negara China, dan Malaysia tidak lagi dapat mengamal dasar luar berkecuali seperti dahulu.” tegasnya.

Kenapa Melayu boleh sokong MCA?

“MCA yang 100% Cina, dan berjuang hanya untuk kepentingan orang Cina tidak ditolak oleh orang Melayu.

“Walaupun MCA mempunyai hubungan rapat dengan Parti Komunis China, dan kita menolak fahaman Komunis dan telah berperang dengan mereka, ini pun tidak menjadikan MCA musuh kepada UMNO dan ramai orang Melayu,” tambah beliau lagi.

Mahathir turut mempersoalkan bagaimana orang Melayu dan UMNO masih tidak membantah walaupun MCA yang sebenarnya menuntut supaya diberi jawatan Timbalan Perdana Menteri Kedua.

“DAP adalah parti berbilang kaum walaupun majoriti dari ahlinya Cina. Terdapat Melayu, India dan suku kaum Sabah Sarawak dalam DAP. Ada wakil rakyat DAP yang terdiri dari orang Melayu dan India.

“Sebagai anggota dalam Pakatan Harapan DAP telah menyatakan secara terbuka dan menandatangani penyataan sokongan Pakatan Harapan kepada Perlembagaan Malaysia,” tegas beliau. – Roketkini.com