Kenyataan media :

Kegagalan BN menolak fitnah sebaliknya menyokong politik kotor utk mencemar nama baik DAP amat dikesali

(Ipoh 11/7/16)

Kegagalan BN, khususnya UMNO untuk menolak fitnah sebaliknya menyokong politik kotor untuk mencemar nama baik DAP wajib ditolak.

Pengerusi DAP Perak Nga Kor Ming dalam kenyataan media hari ini menyatakan bahawa lukisan Kartoon yang didakwa kononya menghina Aidilfitri adalah PALSU dan tidak berkaitan dengan beliau tetapi BN bukan saja enggan membetulkan keadaan sebaliknya cuba mengeruhkan keadaan dengan membuat demonstrasi semata-mata untuk mencari publisiti murahan.

Nga telah mengeluarkan kenyataan media semalam untuk menyatakan penjelasan bahawa beliau tidak pernah melukis Kartoon mahupun muatnaik Kartoon itu di laman Facebook beliau tetapi masih ada pihak yang sengaja melontar tohmahan melulu tanpa asas.

Nga berkata ini bukan kali pertama beliau menjadi mangsa kepada fitnah kotor musuh politik, malahan laporan pernah dibuat kepada SKMM dan tindakan mahkamah pernah diambil tetapi keadaan masih berulangan.

Nga yang juga Ahli Parlimen Taiping berkata beliau amat kesal dengan budaya fitnah yang kini disemarakkan oleh musuh politik DAP walaupun mereka sedar fitnah adalah dosa besar disisi Islam.

Nga mengulangi pendiriannya bahawa beliau amat menghormati agama Islam malahan sentiasa cuba memberi sumbangan kepada keluarga Islam yang memerlukan bantuan khususnya dalam kawasan yang diwakilinya.

“Jelas peristiwa kali ini adalah satu lagi helah politik kotor yang cuba mencemar nama baik DAP dan saya berharap rakyat dapat menolak budaya politik kotor ini supaya menegakkan keadilan untuk mangsa fitnah.” Nga berkata

Nga Kor Ming menyatakan begitu kepada wartawan selepas merasmikan satu kempen derma darah di TESCO Taiping pagi ini.

( Gambar ) : Nga Kor Ming menderma darah utk kali ke-16 membantu hospital Taiping menambah bekalan darah pihak hospital.

国阵领䄂挺抹黑手段证明卑鄙
倪可敏感叹躺着也中枪

(太平 11 日讯)

霹雳州行动党主席倪可敏今日指国阵領袖对涉及550亿令吉的一马公司丑闻噤若寒蝉但是对网络抹黑行动党领袖的手段却不分青红皂白的说三道四还群起攻击证明了国阵领䄂支持卑鄙及骯脏的政治手段。

也是太平国会议员的倪氏指出,虽然他巳经发文告澄清,他本人不曾制作涉及开斋青包的漫画、也从不曾在其个人面子书上载有关漫画,可是国阵领袖包括部长、副部长、首席部长、州务大臣、马华总会长甚至马青总团长等皆不分青红皂白一窝蜂毒舌批评,这种不约而同排山倒海的做法让人不禁怀疑国阵才是这起抹黑风波幕后的的黑手。

倪氏说,令人贻笑大方的是巫统青年团甚至纠众到霹州行动党州总部示威闹亊,实在是无理取闹。

倪可敏指出,网络不时传来假新闻,国阵领䄂上下的黑白不分实在令人失望。

曾投报多媒体委员会却石沉大海

倪可敏指出,他已经多次成为网络抹黑的受害者,他也曾经向多媒体委员会投报可是皆石沉大海、不了了之,所以他只能希望民众明辩是非,拒绝骯髒政治手段,齐心协力提倡理性与专业问政。

响应捐血运动

倪可敏今日为太平德教会紫平阁及北吡叻陈氏宗祠主办的捐血运动主持开幕式后发表文告如是表示。

由于太平医院在斋戒月期间,平时的血库库存只剩下十分之一,因此逼切须要公众捐血,今日主办的捐血运动反应热烈,总共获得166名热心人士响应。出席活动的嘉宾包括紫平阁阁长李志坚、陈氏宗祠主席陈瑞全、后廊区州议员廖泰义及工委会主席陈釆金等,场面热闹。

(图):倪可敏以身作则,第16次捐血助人,大家竖起大拇指赞好。后排左五起李汉坤、廖泰义、李志坚及陈瑞全等。