霹雳州行动党非议哥市市议会不尊重非穆斯林 强调中庸多元是我国建国方程式

霹雳州行动党非议哥市市议会不尊重非穆斯林
强调中庸多元是我国建国方程式

(怡保29日讯)

霹雳州行动党今日非议哥市市议会不尊重非穆斯林,该市议会受促即刻取消钟表店「性感海报」传票!

霹州行动党州委会今日发表声明指出,中庸与多元是我国建国的方程式,各族宗教文化互信互谅互助更是我国宝贵的核心价值,身为政府绝对有责任公平照顾与尊重各族文化及生活习惯,丹州哥市市议会向店内展示「性感美女海报」的钟表店开出10张罰单已与宪法保障的宗教信仰文化自由背道而驰必须即刻取消。

声明强调,根据1976年地方政府法令,县市议会掌管民生,它们不是、也不允许成为“道德警察”,这是一项明显的滥权。

声明指出,该项所谓的「性感美女海报」并沒有猥亵与裸体成份,其重奌是宣传该款式手錶并配合印度世界小姐做为代言人,这种市场行销方式相得益彰,如果商家连这点基本自由也失去,我国迟早将遭投资者唾弃。

声明呼吁哥市议会取消有关传票,勿干扰商家经商以营造开明中庸进步的经商环境。

出席今日记者会的包括行动党副秘书长拿督倪可汉、霹雳州主席倪可敏、社青团总团长黄家和及该党中央国际事务秘书西华古玛。

(图):霹雳州行动党今日非议哥市市议会不尊重非穆斯林并要求取消“性感海报”传票。前排右起郑福基、黄文标、西华古玛、倪可敏、黄家和、倪可汉及倪福齐。

谴责红衫军示威无理取闹 倪可敏指巫统黔驴技穷

谴责红衫军示威无理取闹
倪可敏指巫统黔驴技穷

(太平29日讯)

霹雳州行动党主席倪可敏今日谴责巫统红衫军事隔二周再到太平行动党国州议员服务中心示威是明显的无理取闹,这也证明巫统无法向人民交代一马公司丑闻后已经黔驴技穷。

也是太平区国会议员的倪可敏今日召开记者会针对巫统红衫军在拳手阿里带领下纠众上门后谴责巫统无事生非、目的只是企图转移人民对一马公司大丑闻的视线。

已报案交警方处理

倪氏指出,巫统的指责莫名奇妙,所谓的开斋节漫画根本是无中生有,他早已向警方报案可是巫统却视若无睹,根本是无理取闹。

倪可敏指出,保閣亞三州议员郑国霖已经向警方报案,他希望警方尽早采取行动,依法处理,莫让巫统僱用兵蓄意破坏种族和谐后还逍遙法外。

倪可敏也质问巫统红衫军之前丟冥紙,还劳师动众到行动党总部示威,可是面对美囯司法部正式起诉欲充公一马公司遭人非法窃取的40亿元资产严重打击我国形象的事件上却噤若寒蝉、还企图狡辩,这显示了巫统企图包庇贪污,令人震惊。

“为什么他们不敢找出谁是「一号官员」?为什么他们不向偷取国家財富的人兴师问罪?” 倪氏质问。

出席今日记者会的行动党领䄂包括保閣亞三州议员郑国霖、后廊区州议员廖泰义及州政治策略局主任刘长一。

(图):倪可敏展示报案书要求警方对付巫统红衫军。左起刘长一、郑国霖及廖泰义。

Perhimpunan haram baju merah di pejabat DAP Taiping adalah tidak berasas & bertujuan mengalih perhatian rakyat ke atas skandal raksasa 1 MDB yang melibatkan penyelewengan wang US3.5 bilion.

Kenyataan Media/ For immediate release

Perhimpunan haram baju merah di pejabat DAP Taiping adalah tidak berasas & bertujuan mengalih perhatian rakyat ke atas skandal raksasa 1 MDB yang melibatkan penyelewengan wang US3.5 bilion.

Saya merujuk kepada himpunan haram gang baju merah yang ditaja oleh UMNO dan diketuai oleh Ali Tinju di pejabat DAP Taiping petang ini. Perhimpunan haram ini jelas bersifat perkauman dan tidak patuhi undang-undang.

Perhimpunan tersebut adalah tanpa asas kerana cuba mengguna satu Kartoon palsu yang memfitnah saya kononnya merujuk kepada Hari Raya.

Saya telah membuat laporan polis terhadap fitnah tersebut dan pihak polis pun telah merekodkan kenyataan saya di Bukit Aman pada  2 minggu lalu. Oleh demikian, adalah jelas kelakuan gang baju merah adalah bertujuan menganggu siasatan polis dan merupakan usaha licik mengalihkan perhatian rakyat khususnya masyarakat Melayu ke atas skandal 1 MDB yang kini hangat setelah jabatan Kehakiman Amerika Syarikat memfailkan tuduhan rasmi menyita harta bernilai RM4,000 juta pada 21/7/2016.

Saya menyeru semua pihak tumpukan perhatian ke atas isu sebenar yang kini menggegarkan negara kita kerana melibatkan kecurian wang RM14,000 juta atau US3.5 bilion dari 1 MDB sehingga imej negara terjejas dengan teruk dan rakyat dipaksa menanggung hutang 1 MDB sebanyak RM50 bilion.

Saya juga mempersoalkan gang baju merah yang telah membuat demonstrasi buang duit neraka di depan ibu pejabat DAP Malaysia.

Persoalannya : Mengapa mereka tidak berani melakukan sebarang demonstrasi terhadap ” Malaysia Official 1″, Jho Low, Riza Aziz dan suspek lain yang telah dinamakan oleh jabatan kehakiman Amerika Syarikat? Bukankah isu skandal 1 MDB lebih penting kerana menjejaskan ekonomi negara?

Nasihat saya kepada mereka :

Jangan anggap rakyat bodoh, UMNO boleh tipu lembu tapi bukan rakyat Malaysia.

Tarikh : 28/7/2016

Sekian, terima kasih.

YB Nga Kor Ming
Pengerusi DAP Perak
Ahli Parlimen Taiping